تسمه پاور علی عباس زاده
تسمه پاور تهیه و توزیع انواع تسمه تایم، شیاری و کیت کامل
تسمه پروانه
- EntityId : 881801
- SmallCode : 71550
- Category : فروش لوازم یدکی خودرو
- Activities :
- Update Date : 2021-05-13
- Quality Score : 0.571
- Participated in Plan Ads : False
- Plan Adv : 0 (None - فاقد پلان)
- Plan Adv Has Follow Link : False
- Plan Adv Keywords :
Quality Score Detail
- Address : 1 / 1
- DetailedAddress : 0 / 0.5
- Phone : 1 / 1
- Website : 1 / 1
- Email : 0.5 / 0.5
- PostalCode : 0 / 1
- SocialMedia : 0.5 / 0.5
- Location : 2 / 2
- LogoOrCoverImage : 1 / 1
- MoreImages : 0 / 1
- Description : 1 / 1
- LongDescription : 0.5 / 0.5
- Services : 1 / 1
- Slogan : 0.5 / 0.5
- UpdatedInPastYear : 0 / 0.5
- ParticipatedInPlanAds : 0 / 0.5
- CommentEnable : 0 / 2
اطلاعات تماس
-
آدرس :
-
تلفن همراه :
-
وب سایت :
-
ایمیل :
-
صفحات اجتماعی :
توضیحات
تسمه پاور
تسمه تایم خودرو چیست
بهترین زمان تعویض تسمه خودرو
تسمه تایم، تسمه تایمینگ و یا زنجیر موتور که شاید بارها شنیدیم قسمتی از موتور احتراق داخلی خودرواست که زمانبندی سوپاپهای موتور را کنترل می کند. در بعضی از موتورها برای این کار بجای تسمه از چرخ دنده استفاده می شود. در موتور احتراق داخلی، تسمه تایم میلنگ را به میل بادامکها متصل می کند، تا به نوبت بسته شدن و باز شدن دریچه سوپاپ ها را کنترل کند. یک موتور چهار زمانه مستلزم این است که سوپاپ ها یکبار در هر دو دور میل لنگ باز وم بسته شوند که تسمه تایم این کار را انجام می دهد. این تسمه دارای دندانه هایی است تا بوسیله آن، میل بادامک را همزمان با میل لنگ بچرخاند. در بعضی از طراحی های موتور، تسمه تایم همچنین می تواند برای به حرکت دراوردن دیگر اجزاء موتور از قبیل پمپ اب یا همان واتر پمپ و پمپ روغن یا اوئل پمپ نیز استفاده شود تسمه تایم می باید در زمان معین خود درج شده در دفترچه راهنمای خودرو( بهترین حالت 60000کیلومتر )تعویض گردد.
دلایل از تایم خارج شدن موتور :
1. پارگی تسمه تایمینگ به دلیل استهلاک بالا و تنش های زیاد وارده به آن
2. جدا شدن دندانه های تسمهجک
3. شل بودن زیاد تسمه تایمینگ که بیشتر به دلیل خرابی تسمه سفت کن اتفاق می افتد. جهت تست شل ویا سفت بودن تسمه با فشار انگشت دست تسمه باید بین 2 الی 3 میلیمتر انعطاف داشته باشد.
عواملی که باعث پارگی تسمه و یا کنده شدن دندانه های ان میگردد
1. استفاده زیاد از دورهای بالای موتور بخصوص در دورهای بیش از 4000دور در دقیقه که باعث استهلاک سریع قطعات می گردد.
2. عدم استفاده از دنده مناسب بخصوص در سربالائی ها و یا عبور از روی سرعت گیرها که باعث فشار خیلی زیاد روی موتور و به عبارتی روی این تسمه میگردد.که در سربالائی حتما از دنده سنگین باید استفاده گردد.
3. خرابی تسمه سفت کن که در صورت گیرپاژ کردن ان باعث کشیدگی و پارگی تسمه تایم خواهد شد.
4. زیاد سفت کردن تسمه که در ابتدا باعث خرابی تسمه سفت کن و در نهایت خرابی تسمه خواهد شد.
5. تسمه های نامرغوب در بازار به وفور یافت می شود که توان تحمل بارهای زیاد را ندارند و به سرعت مستهلک میگردند. لازم است جهت خرید یک تسمه مناسب با یک تعمیر کار مجرب مشورت نمایید.
6. در صورت خرید تسمه تایم با یک بازدید چشمی از عدم شکستگی در سطح تسمه مطمئن گردید و از تا زدن ویا از قراردان در جای نامناسب (مثل قرار دادن درجعبه ابزار و یا گذاشتن وسایل روی ان)خودداری نمائید.وظاهر کلیه دندانه های تسمه بازدید گردد و در صورت رویت سیم هائی نازک شبیه نایلون از ان استفاده نگردد.
7. رانندگی بدون تنش بر موتور شرط اصلی جهت جلوگیری از استهلاک کلیه قطعات خواهد شد.
از آنجا که این قطعه بسیار حائض اهمیت است خودرولذا در هنگام خرید این قطعه کمال دقت را به عمل آورید و از مراکز مجاز تهیه فرمائید.
بهترین زمان تعویض تسمه تایم :
تعویض تسمه تایم در خودروهای مختلف متفاوت است و وابستگی زیادی به نوع رانندگی دارد و بهترین حالت بازدید دوره ای و چک کردن در کیلومتر های مختلف است، در بعضی از خودروهای امروزی مانند هیوندای که چهارسیلندر است بعد از شش سال یا 96 هزار کیلومتر و یا بعد از دو سال یا 24 هزار کیلومتر صورت می گیرد. فولکس واگن این کار را بعد از 64 هزار کیلومتر توصیه می کند اما در بعضی از خودروهای فورد بعد از طی مسافت 160 هزار کیلومتر این کار صورت می گیرد. هزینه تعویض تسمه دینام در کشورهای مختلف فرق می کند که از 75 تا بیش از 150 دلار متغیر است. گاهی اوقات ممکن است با شنیدن سیگنال های هشدار متوجه شویدکه زمان تعویض تسمه فرارسیده است هنگامی که موتور را روشن کرده و یا شتاب می گیرید، صداهای قیژقیژ از تسمه دینام می شنوید.
زمان تعویض در خودروهای مختلف متفاوت است و ما برحسب تجربه کار کیلومتر تعویض تسمه تایم چند خودروی مختلف بازار کشور را در جدول زیر برای شما می آوریم البته این کیلومترها ممکن است متفاوت با کاتالوگ خودرو باشد اما با شرایط آب و هوایی و ترافیکی شهر تهران این کیلومترها کیلومتر مناسبی برای تعویض تسمه تایم است:
نوع خودرو
کیلومتر کارکرد
میتسوبیشی پاجرو 1992_2008
100000
میتسوبیشی گالانت 1992_1993
85000
میتسوبیشی لنسر 1990_1993
90000
هیوندای آوانته
100000
هیوندای ورنا
65000
کیا ریو
65000
مزدا 323
70000
تویوتا کرولا 2005_2012
90000
فولکس واگن کدی
85000
فولکس واگن گل
85000
پژو 206 TU3 1.4 لیتری
70000
پژو 405
60000
پراید
100000
رنو مگان 2000
60000
رنو لوگان (تندر)
40000
سیتروئن زانتیا
65000
علائم و نشانه های فرارسیدن زمان تعویض تسمه تایم :
دور موتور بد عمل می کند
اگر شما متوجه شدید وقتی دارید رانندگی می کنید در حالیکه دور موتور به 2 تا 4 هزار دور رسیده، موتورتان تنظیم نیست و درست کار نمی کند، باید تسمه تایم را چک کنید. اگر شل شده باشد، شروع به لغزش می کند و همین باعث می شود در حین شتاب گرفتن، دور موتور بالاتر برود. همچنین این می تواند نشانه از بین رفتن دندانه ها نیز باشد.
از بین رفتن دندانه ها
تسمه تایم های کارکرده تر در مدت زمان استفاده شان دچار فرسایش و خوردگی دندانه ها می شوند. در حالی که معمولا پیشنهاد می شود تسمه تایم هر 60 هزار مایل عوض شود، برخی وسائل نقلیه فرق می کنند و این عدد می تواند تا 110 هزار مایل هم باشد. همیشه به دفترچه راهنمای ماشین خود برای پی بردن به این عدد مراجعه کنید.
مشکلات استارت و حرکت
تسمه تایم یکی از قطعات کاملا دقیق طراحی شده ماشین شماست. بنابراین همیشه باید در حال تنظیم باشد تا بتواند به ازای هر یک بار چرخیدن میل بادامک، دقیقا دو بار میل لنگ را بچرخاند. دریچه ها یا سوپاپ های ورود و خروج گاز با چرخش میل بادامک، باز و بسته می شوند.
تسمه تایم خودرو چیست
بهترین زمان تعویض تسمه خودرو
تسمه تایم، تسمه تایمینگ و یا زنجیر موتور که شاید بارها شنیدیم قسمتی از موتور احتراق داخلی خودرواست که زمانبندی سوپاپهای موتور را کنترل می کند. در بعضی از موتورها برای این کار بجای تسمه از چرخ دنده استفاده می شود. در موتور احتراق داخلی، تسمه تایم میلنگ را به میل بادامکها متصل می کند، تا به نوبت بسته شدن و باز شدن دریچه سوپاپ ها را کنترل کند. یک موتور چهار زمانه مستلزم این است که سوپاپ ها یکبار در هر دو دور میل لنگ باز وم بسته شوند که تسمه تایم این کار را انجام می دهد. این تسمه دارای دندانه هایی است تا بوسیله آن، میل بادامک را همزمان با میل لنگ بچرخاند. در بعضی از طراحی های موتور، تسمه تایم همچنین می تواند برای به حرکت دراوردن دیگر اجزاء موتور از قبیل پمپ اب یا همان واتر پمپ و پمپ روغن یا اوئل پمپ نیز استفاده شود تسمه تایم می باید در زمان معین خود درج شده در دفترچه راهنمای خودرو( بهترین حالت 60000کیلومتر )تعویض گردد.
دلایل از تایم خارج شدن موتور :
1. پارگی تسمه تایمینگ به دلیل استهلاک بالا و تنش های زیاد وارده به آن
2. جدا شدن دندانه های تسمهجک
3. شل بودن زیاد تسمه تایمینگ که بیشتر به دلیل خرابی تسمه سفت کن اتفاق می افتد. جهت تست شل ویا سفت بودن تسمه با فشار انگشت دست تسمه باید بین 2 الی 3 میلیمتر انعطاف داشته باشد.
عواملی که باعث پارگی تسمه و یا کنده شدن دندانه های ان میگردد
1. استفاده زیاد از دورهای بالای موتور بخصوص در دورهای بیش از 4000دور در دقیقه که باعث استهلاک سریع قطعات می گردد.
2. عدم استفاده از دنده مناسب بخصوص در سربالائی ها و یا عبور از روی سرعت گیرها که باعث فشار خیلی زیاد روی موتور و به عبارتی روی این تسمه میگردد.که در سربالائی حتما از دنده سنگین باید استفاده گردد.
3. خرابی تسمه سفت کن که در صورت گیرپاژ کردن ان باعث کشیدگی و پارگی تسمه تایم خواهد شد.
4. زیاد سفت کردن تسمه که در ابتدا باعث خرابی تسمه سفت کن و در نهایت خرابی تسمه خواهد شد.
5. تسمه های نامرغوب در بازار به وفور یافت می شود که توان تحمل بارهای زیاد را ندارند و به سرعت مستهلک میگردند. لازم است جهت خرید یک تسمه مناسب با یک تعمیر کار مجرب مشورت نمایید.
6. در صورت خرید تسمه تایم با یک بازدید چشمی از عدم شکستگی در سطح تسمه مطمئن گردید و از تا زدن ویا از قراردان در جای نامناسب (مثل قرار دادن درجعبه ابزار و یا گذاشتن وسایل روی ان)خودداری نمائید.وظاهر کلیه دندانه های تسمه بازدید گردد و در صورت رویت سیم هائی نازک شبیه نایلون از ان استفاده نگردد.
7. رانندگی بدون تنش بر موتور شرط اصلی جهت جلوگیری از استهلاک کلیه قطعات خواهد شد.
از آنجا که این قطعه بسیار حائض اهمیت است خودرولذا در هنگام خرید این قطعه کمال دقت را به عمل آورید و از مراکز مجاز تهیه فرمائید.
بهترین زمان تعویض تسمه تایم :
تعویض تسمه تایم در خودروهای مختلف متفاوت است و وابستگی زیادی به نوع رانندگی دارد و بهترین حالت بازدید دوره ای و چک کردن در کیلومتر های مختلف است، در بعضی از خودروهای امروزی مانند هیوندای که چهارسیلندر است بعد از شش سال یا 96 هزار کیلومتر و یا بعد از دو سال یا 24 هزار کیلومتر صورت می گیرد. فولکس واگن این کار را بعد از 64 هزار کیلومتر توصیه می کند اما در بعضی از خودروهای فورد بعد از طی مسافت 160 هزار کیلومتر این کار صورت می گیرد. هزینه تعویض تسمه دینام در کشورهای مختلف فرق می کند که از 75 تا بیش از 150 دلار متغیر است. گاهی اوقات ممکن است با شنیدن سیگنال های هشدار متوجه شویدکه زمان تعویض تسمه فرارسیده است هنگامی که موتور را روشن کرده و یا شتاب می گیرید، صداهای قیژقیژ از تسمه دینام می شنوید.
زمان تعویض در خودروهای مختلف متفاوت است و ما برحسب تجربه کار کیلومتر تعویض تسمه تایم چند خودروی مختلف بازار کشور را در جدول زیر برای شما می آوریم البته این کیلومترها ممکن است متفاوت با کاتالوگ خودرو باشد اما با شرایط آب و هوایی و ترافیکی شهر تهران این کیلومترها کیلومتر مناسبی برای تعویض تسمه تایم است:
نوع خودرو
کیلومتر کارکرد
میتسوبیشی پاجرو 1992_2008
100000
میتسوبیشی گالانت 1992_1993
85000
میتسوبیشی لنسر 1990_1993
90000
هیوندای آوانته
100000
هیوندای ورنا
65000
کیا ریو
65000
مزدا 323
70000
تویوتا کرولا 2005_2012
90000
فولکس واگن کدی
85000
فولکس واگن گل
85000
پژو 206 TU3 1.4 لیتری
70000
پژو 405
60000
پراید
100000
رنو مگان 2000
60000
رنو لوگان (تندر)
40000
سیتروئن زانتیا
65000
علائم و نشانه های فرارسیدن زمان تعویض تسمه تایم :
دور موتور بد عمل می کند
اگر شما متوجه شدید وقتی دارید رانندگی می کنید در حالیکه دور موتور به 2 تا 4 هزار دور رسیده، موتورتان تنظیم نیست و درست کار نمی کند، باید تسمه تایم را چک کنید. اگر شل شده باشد، شروع به لغزش می کند و همین باعث می شود در حین شتاب گرفتن، دور موتور بالاتر برود. همچنین این می تواند نشانه از بین رفتن دندانه ها نیز باشد.
از بین رفتن دندانه ها
تسمه تایم های کارکرده تر در مدت زمان استفاده شان دچار فرسایش و خوردگی دندانه ها می شوند. در حالی که معمولا پیشنهاد می شود تسمه تایم هر 60 هزار مایل عوض شود، برخی وسائل نقلیه فرق می کنند و این عدد می تواند تا 110 هزار مایل هم باشد. همیشه به دفترچه راهنمای ماشین خود برای پی بردن به این عدد مراجعه کنید.
مشکلات استارت و حرکت
تسمه تایم یکی از قطعات کاملا دقیق طراحی شده ماشین شماست. بنابراین همیشه باید در حال تنظیم باشد تا بتواند به ازای هر یک بار چرخیدن میل بادامک، دقیقا دو بار میل لنگ را بچرخاند. دریچه ها یا سوپاپ های ورود و خروج گاز با چرخش میل بادامک، باز و بسته می شوند.
لطفا به این کسب و کار امتیاز بدید و نظر خودتون رو درباره این کسب و کار بنویسید