موسسه گسترش فرهنگ و مطالعات
باید بدانیم تا بمانیم
پخش کتاب
- EntityId : 626624
- SmallCode : 6b024
- Category : پخش کتاب
- Activities :
- Update Date : 2015-11-29
- Quality Score : 0.571
- Participated in Plan Ads : False
- Plan Adv : 0 (None - فاقد پلان)
- Plan Adv Has Follow Link : False
- Plan Adv Keywords :
Quality Score Detail
- Address : 1 / 1
- DetailedAddress : 0.5 / 0.5
- Phone : 1 / 1
- Website : 1 / 1
- Email : 0.5 / 0.5
- PostalCode : 0 / 1
- SocialMedia : 0 / 0.5
- Location : 2 / 2
- LogoOrCoverImage : 1 / 1
- MoreImages : 0 / 1
- Description : 1 / 1
- LongDescription : 0.5 / 0.5
- Services : 1 / 1
- Slogan : 0.5 / 0.5
- UpdatedInPastYear : 0 / 0.5
- ParticipatedInPlanAds : 0 / 0.5
- CommentEnable : 0 / 2
اطلاعات تماس
-
آدرس :
-
تلفن :
-
وب سایت :
-
ایمیل :
توضیحات
اهداف موسسهی گسترش و فرهنگ مطالعات کتاب به عنوان یک کالای فرهنگی و ابزاری برای ارتباط،دارای پیشینهای تاریخی و ریشهداری در ایران است و در مسیری که طی تاریخ سپری کرده تا به شکل امروزی اش درآید ، دورههای متفاوتی را به خود دیده است. صنایع متفاوتی ایجاد شدهاند ، فنون گونهگونی شکل گرفتهاند که از آن میان میتوان به اختراع کاغذ و دستگاه چاپ به عنوان صنایع متفاوت و به ایجاد مراکز نشر وکتابفروشیها به عنوان فنون گونهگون اشاره کرد. با شکلگیری جوامع مدرن و افزایش سطح سواد و در نتیجه افزایش تقاضا برای کتاب، حال نیاز به تاسیس نهادهایی بود تا پخش کتاب نیز به عنوان یک فن چارهی راه پیشرفت کتاب در گامهای بعدی باشد. تاسیس"موسسهی گسترش فرهنگ و مطالعات"به عنوان یک نهاد فرهنگی در سال 1359 نیز گامی بوده است که برای اولین بار در ایران به منظور نیل به این هدف برداشته شد. این موسسه با ایجاد شبکههای ارتباطی منظم و گسترده در سرتاسر ایران که دورهی تاریخی بیش از سی سال را تا کنون طی کرده است، به روند تسریع در دسترس قرار گرفتن کتاب در ایران کمک شایانی کرده است. یکی از اهداف بنیادین این موسسه فراهم کردن فضایی است که در آن کتابهای منتشر شده در مدت زمانی هر چه کوتاهتر و با دقت هر چه بیشتر به سراسر ایران منتقل شوند. از سوی دیگر"موسسهی گسترش فرهنگ و مطالعات"با توجه به موقعیت ویژهی خود که در حقیقت پیوند دادن دو بازوی قدرتمند و اساسی صنعت کتاب در ایران است، یکی دیگر از اهداف خود را به گرد آوری و ارائه آمار دقیق دربارهی نیازهای مناطق مختلف میداند که این امر از طریق مطالعه و تحلیل دادههای آماری فروش کتاب در مناطق مورد نظر امکان پذیر میگردد و در نهایت به پخش دقیقتر کتاب متناسب با نیازهای هر کتابفروشی میانجامد. اما اساسیترین هدف این موسسه را همانگونه که از نامش بر میآید، میتوان گسترش فرهنگ و تقویت بنیانهای فرهنگی جامعه معرفی کرد که در حقیقت تمامی اهداف ذکر شده به عنوان زیربناهایی جهت نیل به این هدف به کار گرفته میشوند. پخش و "گسترش فرهنگ" در ایران در سایهی تسهیل روند پخش و گسترش کتاب بهمثابه مهمترین ابزار فرهنگی، غاییترین هدف موسسه به شمار رفته و همواره در این سالها نیروی محرک بدنهی موسسهی گسترش فرهنگ و مطالعات" بوده است.
لطفا به این کسب و کار امتیاز بدید و نظر خودتون رو درباره این کسب و کار بنویسید